22 Nisan 2009 Çarşamba

23 Nisan Özel, Onat Birsen



Blogumu 23 Nisan'da kime emanet etsem diye düşünürken aklıma İletişim Bilimleri Fakültesi akademisyenlerinden sevgili arkadaşlarım Özgül ve Haluk'un oğulları Onat geldi. Benim apartman komşum kendisi aynı zamanda. Yıllar önce Onat'la ilk kez bir otobüs seyehatinde tanışmıştık. Erkek çocuklara has bir tutkuyla, o gece uykusunda otobüsün motor sesine eşlik edecek kadar otobüsleri, iş makinalarını seviyordu. Şimdi artık büyüdü, okullu oldu. Ve bu güzel bayramın olduğu gibi bugün bu blogun da sahibi Onat, lafı fazla uzatmadan sözü ona bırakıyorum.



Onat Birsen,
Bugün bayram ve yine gösteri yapacağız. Her yıl aynı gösterileri yapmaktan ben çok sıkıldım.

Bence bu sefer büyükler gösteri yapmalı, çocuklar izleyip eğlenmeli. Büyükler hep kendilerini düşünüyorlar. Atatürk 23 Nisanı çocuklara armağan ettiği için kıskanıyorlar. Oysa bu çok yanlış çünkü bütün bayramlar onların. Bizim sadece bir bayramımız var. Diğer bayramlar hepimizin olduğu halde yine çocuklar gösteri yapıyor, büyükler izliyor.

Ben şöyle bir bayram istiyorum: Anne ve babalar bizim için sürpriz bir gösteri hazırlamalı bizler de seyredip eğlenmeliyiz. Bugün çocuklar istediğini yapmalı. 23 Nisan’da çocuklar için yapılan şeyler bedava olmalı. Çocuklar için geziler düzenlenmeli, bu gezilerde istediğimiz oyuncaklar ya da yiyecekler getirilmeli, geziler bütün gün sürmeli. O gün çocuklar istediği kadar şeker yemeli. Büyükler çocuklarla oyunlar oynamalı, onların oyunlarına katılmalı. Çocuklar büyüklerine bir şey sorduğunda sen kendin bir dene diyip televizyon izlemeye devam etmemeli.

Not. Her kelimesine içtenlikle katılıyorum :)

6 yorum:

vera dedi ki...

Onat haklı. Bugun kendsini bütün gün pleysteyşın oynamaya davet ediyorum. Hımm. Hatta yarın ve hatta öbür gün de olabilir. Haluk da gelebilir tabi... :)
Hatta sadece 23 değil, 24, 25 ve 26 da bayram olmalı. Bana hergün bayram olmalı.

Bugun 23 nisan, neşe doluyor insan...

VERA DEMEDİ BEN DEDİM...

Alper

miocaro dedi ki...

"Sevgili Onat, Yamanefe ve Demiralp'in de düşüncelerine tercüman olmuşsun. Seneye 23 Nisan'da böyle bir organizasyon yapılması için gerekli adımları atmayı deneyelim.
Eminim sana katılan bir çok arkadaşın olacak, eh biz de destekliyoruz. Seneye bir ilki gerçekleştiririz belki:))" Gizmo (Gizem Ugurlu'nun yorumu)

miocaro dedi ki...

Alper hic Onat'ı alet etmeye kalkma PS oynayacağım diye! ;)

miocaro dedi ki...

Onatcım, Sunipeyk (http://www.sunipeyk.com/) de açık yürekliliğin için sana teşekkür ediyor. iletmemi istedi :))

vera dedi ki...

ben Onat'ın projesini büyütmeyi teklif ediyorum.Yaş guruplarına göre hepimiz birbirimizi mutlu etmek için belli günler belirleyelim.Mesela "0-6 yaşlar için törenler devam ediyor, Baby TV sponsorluğunda miniklere elma şekeri dağıtımı az sonra başlayacak" gibi...süper olur:)

Adsız dedi ki...

koptum ya süperdi istekler de hani her çocugun istedigi şeylerden özellikle şeker :))
Blogunuzu onat birsene bıraktıgınız için teşekkürler...